Categoriseer jouw publicaties
Soms wil je onderscheid maken tussen reguliere publicaties en speciale uitgaves, zoals dossiers, brochures, evenementenspecials of whitepapers. Of je wil jouw lezers juist een duidelijk overzicht geven van alle verschillende thema’s waarmee jouw organisatie zich bezig houdt. Sinds de nieuwste update van Diziner is het mogelijk jouw publicaties te categoriseren.
Het principe is simpel: je maakt zelf een aantal categorieën aan, waarna je de magazines aan de categorie koppelt. Er wordt geen gebruik gemaakt van standaard categoriseren, dus de categorieën zijn helemaal naar jullie wensen die aansluiten bij jullie organisatie in te richten.
Het overzicht van alle categorieën en daarbij behorende publicaties wordt getoond op de vernieuwde indexpagina. Standaard worden alle publicaties getoond, maar lezers kunnen gemakkelijk tussen de categorieën wisselen via de filters die op de indexpagina zichtbaar zijn:
Hoe werkt het?
1. Om een publicatie te categoriseren, maak je eerst de gewenste categorie(ën) aan. Navigeer hiervoor onder Issue manager naar categorieën;
2. Vul onder Name de naam van de nieuwe categorie in en vul onder Slug de slug in. Het veld Description kan leeg gelaten worden. Klik op Add New Category om de nieuwe categorie aan te maken;
3. De nieuwe categorie is nu aangemaakt;
4. Om een publicatie aan een categorie te koppelen op je de Issue settings van een publicatie;
5. Vink onder Categorieën de gewenste categorie aan. Sla de wijzigingen op door rechts onderin het scherm op Update te klikken.
Wil je meer weten over het categoriseren van publicaties? Neem dan contact met ons op.