Deze uitgeverijen zagen een daling van omzetten door een afname van leden en abonnees en daarmee samenhangend minder adverteerders. Meer recent zijn hier ook de stijgende productiekosten aan toegevoegd, vanwege prijsstijgingen van papier, drukwerk en natuurlijk distributie. Ook de wens naar meer duurzame oplossingen speelt hierin mee.
Er waren al enkele digitale oplossingen op de markt, zoals responsive websites, sociale media, Blendle en online doorbladerbare tijdschriften via platformen zoals Issuu. Maar geen van hen boden de oplossing waarnaar onze klanten op zoek waren.
Doorbladerbare PDF-oplossingen zoals Issuu bieden namelijk nog maar weinig mogelijkheden tot het bekijken van statistieken. Zonder deze gegevens weet je niet of je je doelgroep wel bereikt, wat juist ontzetten waardevol is voor een succesvolle marketingstrategie. Ook waren de bestaande oplossingen niet altijd even gebruikersvriendelijk, waarbij je pdf’s moest in- en uitzoomen om iets te kunnen lezen. Ook op tablet en telefoon was deze leeservaring niet optimaal.
Omdat geen van de bestaande platformen bood waar onze klanten op zoek naar waren, besloten wij een eigen platform te ontwikkelen. Dit heeft geresulteerd in Diziner.